Verzenden en betalen
Zodra u heeft besteld gaan we voor u aan de slag. Meestal doen we dit dezelfde werkdag. We verzamelen de planten van uw bestelling, pakken deze in of zetten deze voor u klaar. We sturen u bericht dat uw bestelling is afgerond.
Afhalen
Heeft u gekozen voor Afhalen dan leggen we uw bestelling klaar in onze winkel in Eldersloo. Onze winkel is geopend van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.
Bezorgen
Heeft u gekozen voor Bezorgen dan pakken we uw bestelling met zorg in. We gebruiken stevige plantdozen en stro (niet platgespoten) om uw planten zo goed mogelijk te beschermen. Uw bestelling wordt overgedragen aan Transmission die uw bestelling vrijwel altijd de volgende werkdag bezorgd. Transmission stuurt u een Track&Trace waarmee u uw bestelling kunt volgen.
We verzenden op maandag en op donderdag en bij grote drukte ook op andere werkdagen. Ook in de winter kunt u bij ons bestellen, alleen wordt er dan op één dag in de week bezorgd.
Bezorgkosten in Nederland | |
Standaard tarief | € 9,95 |
Kleinere bomen en halfstam fruitbomen | € 25,- per boom extra |
Grotere struiken met een minimale bestelhoeveelheid | € 50,- extra |
Helaas kunnen we grotere struiken, bomen of halfstam (fruit)bomen niet bezorgen op één van de Waddeneilanden.
Minmaal orderbedrag
Het minimale orderbedrag is € 25,00.
Betalen
Betalingen gaan via Mollie. Met Mollie kunt u betalen met iDEAL. Dat is veilig, eenvoudig en snel.



Veelgestelde vragen
Waarom gebruiken we plastic potten?
Er zijn nog genoeg plastic potten in omloop. We vragen klanten die in de buurt wonen gebruikte potten terug te brengen. Op deze manier lukt het ons bestaande potten her te gebruiken.
Waarom is veenvrij belangrijk?
Bij het delven van veen (Koolstof) komt veel koolstofdioxide vrij. Dat is slecht voor het milieu. Bovendien gaan oude natuurgebieden in de Baltische staten, waar veen wordt gewonnen, verloren. Wij hebben onze eigen veenvrije potgrond ontwikkeld waarin meerdere circulaire materialen als veenvervanger worden toegepast.
Waarom is mijn plant geknipt?
Er is een maximale hoogte van planten die we via een doos bij u kunnen bezorgen. Het kan zijn dat uw plant wordt geknipt. Dit is vooral het geval bij siergrassen en struiken of bij hele hoge vaste planten.
Zijn alle planten winterhard?
In principe wel. Maar geplant in een pot boven de grond heeft de vorst er meer vat op. Daarnaast zorgt de combinatie van vocht en vorst soms voor uitval. Probeer deze planten in de winter te beschermen.
Hoe kan het dat de plant die ik krijg afwijkt van de foto?
Vaste planten sterven af in de winter, maar komen ieder jaar terug. De foto’s zijn gemaakt tijdens de bloeiperiode op de kwekerij.
Kunnen de planten tijdens het transport beschadigd raken?
Ja dat kan. We pakken de planten met zorg voor u in met niet platgespoten stro. Klemmen ze stevig vast. Toch kan het zijn dat er tijdens het transport schade ontstaat. Na aanplant herstellen de meeste planten goed.
Kan ik de planten retourneren?
Nee. Dat kan helaas niet. Planten zijn een bederfelijk goed en kunnen daarom niet geretourneerd worden.
Er ontbreekt een plantje in mijn bestelling wat nu?
We doen onze uiterste best om uw bestelling correct te verwerken, maar een foutje is snel gemaakt. Ontbreekt er een plantje, dan ontvangt u een kortingscode waarmee u het plantje bij een volgende bestelling weer kunt mee bestellen. We kunnen u de plant niet nasturen.
Mijn bestelling is verpakt in een fruitdoos of een doos van plantsnel.nl, klopt dat?
Ja, dat klopt. We maken gebruik van tweedehands dozen. Dit om verspilling te voorkomen en de prijs laag te houden.