Verzenden en betalen

Zodra uw bestelling binnenkomt gaan we voor u aan de slag. Meestal doen we dit dezelfde dag. Is uw bestelling gereed dan ontvangt u bericht.

Afhalen
Heeft u gekozen voor afhalen dan ligt uw bestelling klaar in onze winkel in Eldersloo. De winkel is geopend van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Bezorgen
Heeft u gekozen voor bezorgen dan wordt uw bestelling door Transmission bezorgd. We pakken uw bestelling met zorg in en gebruiken speciale plantdozen met stro (niet platgespoten) om uw planten goed te beschermen.

Op maandag en donderdag wordt uw bestelling bij ons afgehaald door Transmission. Bij grote drukte in het weekend kan het zijn dat uw bestelling dinsdag wordt verzonden. Meestal wordt uw bestelling de volgende werkdag bij u bezorgd.

Bezorgkosten in Nederland
Standaard € 9,95
Grotere struiken, haagplanten, halfstam (fruit)bomen € 50,-

Helaas kunnen we grotere struiken, haagplanten of halfstam (fruit)bomen niet bezorgen op één van de Waddeneilanden.

Minmaal orderbedrag
Het minimale orderbedrag is € 25,00.

Betalen
Betalingen gaan via Mollie. Met Mollie kunt u betalen met iDEAL. Dat is veilig, eenvoudig en snel.

 

Veelgestelde vragen

Waarom gebruiken we plastic potten?

Er zijn nog genoeg plastic potten in omloop. We vragen klanten die in de buurt wonen gebruikte potten terug te brengen. Op deze manier lukt het ons bestaande potten her te gebruiken.

Waarom is veenvrij belangrijk?

Bij het delven van veen (Koolstof) komt veel koolstofdioxide vrij. Dat is slecht voor het milieu. Bovendien gaan oude natuurgebieden in de Baltische staten, waar veen wordt gewonnen, verloren. Wij hebben onze eigen veenvrije potgrond ontwikkeld waarin meerdere circulaire materialen als veenvervanger worden toegepast.

Waarom is mijn plant geknipt?

Er is een maximale hoogte van planten die we via een doos bij u kunnen bezorgen. Het kan zijn dat uw plant wordt geknipt. Dit is vooral het geval bij siergrassen en struiken of bij hele hoge vaste planten.

Zijn alle planten winterhard?

In principe wel. Maar geplant in een pot boven de grond heeft de vorst er meer vat op. Daarnaast zorgt de combinatie van vocht en vorst soms voor uitval. Probeer deze planten in de winter te beschermen.

Hoe kan het dat de plant die ik krijg afwijkt van de foto?

Vaste planten sterven af in de winter, maar komen ieder jaar terug. De foto’s zijn gemaakt tijdens de bloeiperiode op de kwekerij.

Kunnen de planten tijdens het transport beschadigd raken?

Ja dat kan. We pakken de planten met zorg voor u in met niet platgespoten. Toch kan het zijn dat er tijdens het transport schade ontstaat. Na aanplant herstellen de meeste planten goed.

Kan ik de planten retourneren?

Nee. Dat kan helaas niet. Planten zijn een bederfelijk goed en kunnen daarom niet geretourneerd worden.

Er ontbreekt een plantje in mijn bestelling wat nu?

We doen onze uiterste best om uw bestelling correct te verwerken, maar een foutje is snel gemaakt. Ontbreekt er aan u bestelling een plantje dan ontvangt u een kortingscode waarin u het plantje bij een volgende bestelling kunt mee bestellen. We kunnen u plant niet nasturen.

Mijn bestelling is verpakt in een fruitdoos of een doos van plantsnel.nl, klopt dat?

Ja, dat klopt. We maken gebruik van tweedehands dozen. Dit om verspilling te voorkomen en de prijs laag te houden.